חלומות במקרא ופתרון חלומות לפי היהדות

שלחי לחברה

חלומות במקרא וחלומות ביהדות

כבר בימי קדם התייחסו בכובד ראש לחלומות והם מגלמים נקודות מפנה באגדות ומיתוסים רבים. המקרא מעיד על חלומות נבואיים ועל התגלויות של ה' לבני אדם בחלום במקרה של יוסף (בראשית ל"ז), פרעה המצרי (בראשית מ"א), גדעון השופט (שופטים ז'), שלמה המלך (מלכים א' פרק ג'), ועוד.
היהדות המשיכה את המסורת הזו, וענפים שונים של היהדות מיחסים משקל רב לחלומות ולמידע שצפון בהם. ור' את המאמר פתרון חלומות לפי הקבלה
 

המעבר מהיהדות לפסיכולוגיה בנושא חלומות

גם הפסיכולוגיה מראשיתה ראתה בחלומות אמצעי קשר חשוב עם הרבדים הלא מודעים של האדם, ומקום רב מוקדש לנושא זה בכתבים הפסיכולוגיים. פרויד ראה בחלומות שיקוף של תכנים רגשיים ומיניים שה'אגו' לא התיר ל'איד' לבטא ולחוות במודע. מסיבה זו, לדעתו, עולים תכנים אלו מן הלא מודע וזוכים לעיבוד בעת השינה. פסיכולוגים אחרים סברו כי החלומות מבטאים לא רק תכנים מיניים ורגשיים אסורים, אלא גם נושאים נוספים שמעסיקים אותנו בחיי היומיום.
 

החלומות לפי מדע הנוירולוגיה

המחקר הפסיכולוגי הראה כי שלב החלימה חיוני והכרחי לבריאותם של בני האדם. שלב זה מאופיין על-ידי מתח שרירים נמוך ותנועות עיניים מהירות (ולכן הוא קרוי שנת REMRapid Eye Movement), ובו ככל הנראה מתבצע העיבוד הרגשי של מה שעברנו במשך היום. מניעת שלב החלימה בעת השינה יכולה לגרום לבעיות כדוגמת קשיים רגשיים, בעיות ריכוז, וכד'.
בכל מקרה, נמצא שכל בני האדם חולמים במשך הלילה – בין אם הם זוכרים את חלומותיהם ובין שלא.
 

פירוש חלומות מודרני לפי היהדות 

אם את חולמת, את לא לבד. אנשים תמיד חלמו, ותמיד חולמים, גם כשהם לא זוכרים.
אז מה החוכמה? מה חשוב לנו להשאיר מאז החלומות במקרא ועד היום?
להסכים להקשיב, ללמוד וליישם את המסרים שבחלום, ולדעת איך להשתמש בחלומות לטובתך (:
 
לקבלת הקורס לפתרון חלומות – חינם! כתבי לי דרך הלינק הזה
© מיכל רון, מאי 2003

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8