פיתוח מודעות עצמית עי פתרון חלומות

שלחי לחברה

איך פתרון חלומות עוזר לך לפתח מודעות עצמית

למתעניינים בהכרת עצמם ובצמיחה אישית יכולים החלומות להוות מפתח קסום לעולם של 'דע את עצמך'. תכופות החלומות הם יפים, מעניינים ומצחיקים. יש בהם משום חוויה ויצירה אישית ומיוחדת במינה, ונוסף על כך הם גם מגוונים ביותר. לפעמים חלום מסויים חוזר על עצמו מספר פעמים, ובכך מאותת לנו על חשיבותו עבורנו. גם חווית 'פתרון' החלומות היא חוויה 'בלשית' מהנה ביותר.
החלומות אינם רק מסבים לנו הנאה, אלא הם גם יכולים להוות כלים לעבודה עצמית, כדוגמת המדיטציה. עבודה על חלומות, בדרך של דיון למשל, מאפשרת לנו להבין את עצמנו טוב יותר, בלא שנזדקק לעזרה חיצונית מבחוץ -  פסיכולוג, מרפא, וכד'.
 

איך פתרון חלומות עוזר לאינטואיציה שלך לשפר את חיי היומיום

התכנים שעולים בחלומות משקפים לנו 'בעיות' שתת המודע חש בהם. אלו יכולות להיות מעין 'תחושות בטן' ה'מנבאות' לנו כי דבר מה אינו מתנהל כראוי, או שיקוף רגשותינו לגבי אותו הדבר.
החלומות יכולים גם להכיל תכנים של 'הזדמנויות', ולא רק של מצוקות. כך למשל, חלום מסויים יכול לרמוז לנו כי גם בנו טמונות אותן יכולות השייכות בחלום למישהו אחר.
מתוך שהם מעלים למודעות שלנו רגשות שלא היינו מודעים אליהם קודם לכן ומשקפים לנו בצורה שונה מן הרגיל את מציאות חיי היומיום שלנו, מאפשרים לנו החלומות לנקוט בדרכי פעולה מקוריות, לשים לב לסביבתנו ולהתייחס ל'קולות' שבדרך כלל איננו מתייחסים אליהם.
 

פתרון חלומות ומודעות עצמית כדרך להתפתחות רוחנית

רוב האנשים מדברים על 'לפתור' חלומות, ומתכוונים למציאת המשמעויות הגלומות באותם החלומות. על כל פנים, ישנן דרכים נוספות להפיק מהחלומות שאנחנו חולמים את המיטב. אין צורך 'להסתפק' בהבנת משמעותו של החלום, אלא ניתן גם להשתמש במידע שרכשנו כדי להמשיך ולהתקדם בדרך אליה רומז החלום.
כך לדוגמא, תלמידה שלי חלמה על אשה מדהימה בשמלה אדומה. הרגש שעורר בה החלום היה כעס וקנאה. בהמשך השיחה גילינו את אחת האפשרויות שמציע החלום – לפתח את נשיותה כך שתרגיש מינית ו'מדהימה' כמו האשה בחלום. בפגישה שערכנו לא הסתפקנו בהבנת המסר, אלא המשכנו לתרגילי מדיטציה ודמיון מודרך שבהם 'התמזגנו' עם אותה אשה ואיפשרנו לעצמנו לגלם את האיכויות ה'מדהימות' שלה. כאשר סיימנו את הפגישה התלמידה שלי נראתה פתאום הרבה יותר יפה וזוהרת.
 
© מיכל רון, מאי 2005
 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8