פירוש סמלים בחלום - עירום ורכבת הרים

שלחי לחברה

פירוש חלומות באי-מייל עי סמלים בחלום

פירוש חלומות במייל מאפשר לי לעזור לך לקבל החלטות לגבי החיים שלך, ולהבין מה ה' מנסה לאמר לך. הסמלים בחלום רומזים לך על הנושאים העיקריים בחייך.
חלום הוא בעצם הנחיה רוחנית לחיים. מישהו מהצד השני או הנשמה שלך מנסים להעביר לך מסר, והכי כדאי לך בעולם להקשיב לו, משום שכך חוסכים הרבה כאב, סבל ושנות חיים, ומשום שכך אפשר להגיע להצלחה באהבה, בעבודה, בפרנסה – או במסע הרוחני.
זהו סיפורו של נתנאל, ששלח אלי לפירוש חלום במייל, וזה איך שפתרתי את החלום שלו.
 

סמלים בחלום מרמזים על החיים  

רכבת ההרים בחלום היא הסמל לחיים של נתנאל.
נתנאל השתייך לקבוצה רוחנית מסויימת, אך כל הזמן חש שדוחים אותו.
משום שלא הקשיב למה שידע הלב שלו, בסופו של דבר הוא חלה, ולא יכול היה עוד להיות חלק מאותה הקבוצה.
בעצם, מה שקרה זה שהגוף עזר לו, והכריח אותו להתנתק מאותה קבוצה חברתית ולחפש לו קבוצה רוחנית אחרת – דבר שאותו היה אמור לעשות מלכתחילה.
 

פירוש חלום במייל עי ניתוח הסמל של רכבת ההרים

פתרון החלום של נתנאל מתבסס על פירוש הסמל של רכבת ההרים.
החלום על הרכבת בא להסביר לנתנאל את הדרך הרוחנית שלו, ואת היחס שלו לקבוצה שאליה השתייך, את העובדה שמסע החיפוש הרוחני שלו – שמגלמת רכבת ההרים, אינו בהכרח משותף לאותה קבוצה, שהיא בעצם קבוצה חברתית ולא קבוצה רוחנית.
לבסוף, החלום מראה לו שלמעשה הוא כבר "הגיע אל האור", שכבר "נפתח לו הראש", ונותר רק לחכות עד שיסכים גם לפתוח את ליבו לאהבה של אותו האור.
 

תאור החלום עם סמל הרכבת (תקציר, ההדגשות שלי)

זה החלום שנתנאל שלח למייל כדי שאפרש אותו:
"בחלומי אני נמצא במרכז כינוס או תחנת רכבת כלשהי. היה אור יום.
אני הייתי הייתי בלי חולצה. הרגשתי מאוד לא נוח להיות בלי חולצה, אבל זה היה כאילו מתבקש ממני, עד שאחד המדריכים אמר לי שאני יכול ללבוש חולצה חזרה. מאוד הוקל לי , ולבשתי את חולצה. 
בכל הזמן הזה שאני מסתובב ביניהם, אני מרגיש את הרצון שלי להתחבר איתם, אני מחפש קצה חוט, שמישהו ייגש וידבר איתי, אני כביכול עושה הכל בכדי להתחבר איתם. אני מאוד רוצה להיות איתם, להגיע למטרת החיים.
עכשיו אנחנו ברכבת, זו היתה רכבת מוזרה, כולם ישבו ביחד, ואני הייתי בקרון נפרד, אבל יכולתי ליצור איתם קשר עין או אפילו לדבר איתם, הם בינם לבין עצמם  צחקו, ושוחחו , ואנחנו נוסעים, ועוברים כל מיני מכשולים בדרך.
לכאורה זו רכבת רגילה, אבל היא גם מתפקדת כרכבת הרים ממש. 
פתאום הקרון שלי מתנתק מהמסילה בעוצמה מטורפת , ועף מעלה מעלה. הכל היה כל כך מוחשי, הטיסה הזאת למעלה היתה מהירה, מיוחדת, בגובה עצום, וכאילו אין סופי כזה. 
אני מתחיל להרגיש שהראש שלי מתמלא באור מיוחד כזה, וכל הגוף מתחיל לרעוד, הרגשה שמשהו בתוך הראש נפתח לי ואני מרגיש רעידות, הרעידות האלה כאילו קרו באמת, ואז אני מתעורר מזה."
החלום הזה היה מיוחד, וחזר על עצמו פעם שלישית.  
 

פירוש הסמלים בחלום

הנה פירוש החלום קצת יותר בפירוט, תוך עיסוק בסמלים שמופיעים בחלום על הרכבת.
 

תחושת שייכות בחיים, ואיך היא מופיע כסמל בחלום

הרצון להתחבר לקבוצה ולהרגיש שייך הוא בעצם הרצון להתחבר לנשמה, שהוסווה כרצון להתחבר לאנשים.
אבל, וזה מה שאומר החלום - תחושת השייכות שלנו באה מהחיבור הרוחני עם עצמנו ועם החיים שלנו, ולאו דווקא מהחיבור עם אנשים אחרים.
 

גם האור הוא סמל בחלום

בחלק הראשון של החלום נתנאל הדגיש שהיה אור יום. האור הוא סמל של הרוח, הנשמה, האל, ומשמעות הדבר היא שהחלום על הרכבת עוסק, למעשה, באותו האור, ובדרך להגיע אליו.
בהמשך החלום האור הזה יופיע שוב, וימשיך לסמל את הפן הרוחני של החיים.
 

3 פירושים שונים לאותו סמל - עירום בחלום

נתנאל סיפר שבחלק הראשון של החלום הוא היה בלי חולצה. העירום בחלום הזה, ובהרבה חלומות אחרים, הוא סמל לכך שנתנאל הרגיש חשוף, פגיע, וגם – אמיתי.
פירוש העירום הוא בלי מסיכות, בלי הסתרה, בלי קליפות. זה אומר שהוא באמת חיפש את הקירבה לרוח ואת הקירבה לאנשים.
הפירוש לכך שהוא לא אהב את איך שהגוף שלו נראה הוא לא להיות שבע רצון מכך שהוא רק 'בחומר' / רק 'בגוף', כי בעצם הוא מחפש גם את הרוח.
וגם – אחת ה'עבודות' הבסיסיות ביותר ברוחניות היא להכיר בכך שכולנו ילדים של הרוח, כולנו אנשים טובים כמו שאנחנו, כולנו מספיק טובים, ועושים כמיטב יכולתנו.
לפי התורה, נולדנו עירומים, וה' חשב שזה בסדר. רק אחרי שחטאנו הבנו שאנו ערומים, והתחלנו להתבייש בכך.
העירום, לכן, מבטא בצורה טובה ביותר את האפשרות שיש לי בזמן פירוש החלום גם לראות את הסמלים הרבים שבחלום, וגם להשתמש בסמלים האלה כדי להציע לחולם אפשרויות נוספות לדרכו הרוחנית ולחיים שלו.
 

מה הפירוש של חולצה בחלום – מה היא מסמלת?

אם עירום בחלום משמעו להיות חשוף, אמיתי ופגיע, לבישת החולצה בחלום יכולה לסמל את ההיפך – התחפשות, הסתרה, הגנה, אבל גם להפסיק להראות שונה ובולט, ולחזור להיות לבוש בחולצה – כמו כולם.
בסוף החלום נתנאל הבין שחלק מהמסע הרוחני הוא להיות 'כמו כולם'. גם אם הוא מחפש אמיתי של האור, גם אם מבחינה רגשית הוא עדיין חשוף, גם אם המהות האמיתית של החיים שלו היא המסע הרוחני, עדיין, לפחות לאנשים שאינם חלק מהחיים הרוחניים, הוא אמור להראות כמו כולם – להתלבש כמו כולם, להראות כמו כולם ולהתנהג כמו כולם. זו המשמעות של השתייכות לקבוצה.
 

איך פירוש חלומות עי סמלים מלמד על רוחניות

פירוש החלום הזה מלמד אותנו לא רק על שייכות חברתית, אלא על רוחניות באופן כללי. רוחניות זה לא משהו שמתבטא בבגדים או בתסרוקת, אלא זה כמו אור – משהו שקורן ממך.
כמו שלפעמים אנשים שנראים לגמרי סתם – לא חשובים, לא חכמים, לא מפורסמים: הקופאית בסופר, מנקה הרחובות, עוזרת גננת, יכולים להיות האנשים הרוחניים ביותר עלי אדמות, ל"ו צדיקים של אמת. ורק משום שהם 'לובשים חולצה', 'מתחפשים' או נראים כמו כולם, לא תמיד אפשר לדעת באיזו מעלה רוחנית גבוהה הם נמצאים.
את זאת אנחנו לומדים מהסמל של האור – שבחלום הזה הוא מאוד חשוב.
 

מה מסמלת הרכבת בחלום

רכבת בחלום מסמלת מסע – כמו אוטו, אוירון, ספינה, אופניים, או הליכה ברגל. הדרך הרוחנית מתוארת תכופות כמסע ארוך שנמשך לאורך כל חייו של האדם, והרכבת היא אחד מאמצעי התחבורה שמתארים זאת בחלום.
בחלום של נתנאל מופיעה לא סתם רכבת, אלא רכבת הרים - גם בגלל שהרכבת הזו לוקחת אותו לגבהים של הרוח – ועובדה שהקרון שלו עף למעלה! בניגוד לכוח המשיכה! וגם בגלל המסע הרוחני המטלטל שהוא עובר.
 

למה החברים שלו היו בקרון רכבת אחר

"החברים שלי היו בקרון אחר" - משום שהם במסע אחר!
המסע של נתנאל הוא מסע חיפוש רוחני, בעוד שהחברים שלו בעצם השתמשו ברוחניות כדי למצוא לעצמם קהילה חברתית, זוגיות, סטטוס, עיסוק, וכד'.
כמו שיש אנשים שהולכים לאוניברסיטה כדי לתפוס חתן או כלה, יש כאלה שהולכים לאוניברסיטה כדי שיוכלו לעשות הרבה כסף ולהסתדר בחיים, ויש כאלה שהולכים לאוניברסיטה כדי ללמוד ולעזור לאנשים אחרים בעולם. ומאוד קשה לאלה מהקבוצה הראשונה, להתחבר לאלה מהקבוצה השלישית, למשל, משום שהמטרות שלהם שונות לחלוטין, ולכן גם המסע שלהם – הכיוון שאליו הם הולכים שונה לחלוטין.
לכן הוא גם מעולם לא הרגיש שייכות חברתית לקבוצה הזו, כי היא יותר קבוצה חברתית בנושא רוחני מאשר קבוצה רוחנית.
 

מה הפירוש של אור בחלום – בפעם השניה

בהמשך החלום נתנאל מתאר את התמלאות הראש באור, ביחד עם רעידות בכל הגוף. התיאור הזה הוא תיאור מקסים לחוויה שחווים כשאור הבריאה נכנס לתוכנו, כשמתחברים למהות הרוחנית. אכן – הראש מתמלא באור – שבו אפשר לראות את המציאות האמיתית, אור טוב, מטהר ומרפא, האור של האנרגיה החדשה; הגוף מתחיל לרעוד – ומשחרר מתוכו כל מיני דברים ישנים שלא משרתים אותנו יותר – טראומות, אמונה ברע, פחדים, וכעסים.
בחלום, כשהוא ראה את האור - הראש שלו נפתח! זה דבר טוב ומצוין, וזו הדרך הנהדרת של הנשמה להתחבר אל עצמה ואל אור הבריאה. לנתנאל זה קרה בחלום, כשישן, כדי שההכרה המודעת לא תפריע בדרך.
 

יוגת חלום או יוגת חלימה בבודהיזם הטיבטי

האמת היא שאצל הבודהיזם הטיבטי יש בדיוק תירגול כזה, שנקרא 'יוגת חלום', ובו שואפים, תוך כדי החלום, להגיע אל אותו האור הלבן שנגלה בחלום.
גם ההתמלאות באור והרעידות שמתאורות הן חלק מהחוויות, השאיפות, וממה שמתואר בהרבה פרקטיקות רוחניות כמו ביו-אנרגיה, תטא-הילינג, ועוד.
נתנאל הוא מחפש רוחני אמיתי – ולכן ברור שהוא גם מצא את מה שחיפש, גם אם ההכרה המודעת שלו עדיין לא הבינה שמצאה את האוצר הגדול.
בדיוק בשביל זה פונים לפירוש חלומות – כדי להבין את החלום ולקבל את ההנחיה המדוייקת עבור החיים שלנו, כדי שגם אם מדובר בחלום על רכבת, אפשר יהיה בסופו להרגיש, סוף סוף, שהמסע הסתיים, ושהגעת הביתה (:
 

התועלת של פירוש חלומות במייל

אני מוצאת שהאימייל הוא יופי של ערוץ להעביר אליך את פירוש החלום שלך.
תוך פחות מיום ובעלות סמלית יכול להיות לך פירוש מלא של החלום, בנוסף להצעות והנחיות להמשך הדרך שלך בחיים – באהבה, בעבודה, עם כסף, או בכל נושא אחר.
אם מעניין אותך יותר לדבר על החלום – אפשר להיפגש גם בטלפון, לפגישה קצרה לפי דקות, או לפגישה מלאה של שעה, שמאפשרת דיון לא רק בחלום, אלא בכל מה שמעסיק אותך בחיים – בעיות, מחשבות, וחלומות – אפשר לא רק לפתור אותם, אלא גם להגשים אותם (:
 
תמיד שמחה לקבל ממך מסר בלינק הזה
©מיכל רון, מאי 2016 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8