איך לזכור חלומות

שלחי לחברה

איך לזכור חלומות?

כדי לפתור חלומות – קודם כל צריך לזכור אותם...
בעלי המזל שבינינו זוכרים את חלומותיהם בקלות, אך גם אנשים ש'לא חולמים' או שלא זוכרים את חלומותיהם יכולים להעזר באמצעים שונים, רובם פשוטים ביותר, כדי לזכור את חלומותיהם.
בדיקת גלי המוח בעת השינה מראה שכל האנשים חולמים, בין שהם זוכרים את החלומות, ובין שלא, ולכן הבעיה אינה 'איך לחלום' אלא איך לזכור את החלומות.
 

למה כדאי לך לזכור את החלומות שלך

ראשית כל, צריך להיות לנו ברור מדוע אנחנו רוצים לזכור את חלומותינו. יכולות להיות לכך סיבות רבות. נורא כייף לחלום. החלומות תמיד מעניינים, מפתיעים, ומצחיקים אפילו. הם יכולים לתת לנו רעיונות יצירתיים רבים. הם יכולים להפנות אתנו לכיוונים חדשים בחיינו, או אפילו סתם לגרום לנו לתהות לגבי נושא מסויים ולחשוב עליו בצורה אחרת.
כדי לזכור חלומות כדאי לחשוב מעט ולהבהיר לעצמנו מדוע אנחנו רוצים לזכור אותם. המחשבה על נושא זה 'רותמת' למאמץ את תת-המודע שלנו. כשנדע מדוע חשוב לנו לזכור את החלומות שלנו תהיה לנו מוטיבציה רבה יותר לעשות זאת, והזמן שהשקענו בכך יבטיח שלא רק החלק הרציונלי שלנו מעורב בעניין, אלא כל כולנו, כולל החלק היצירתי, החלק המרגיש, 'הילד הפנימי', ואחרים.
כשהתחלתי לעסוק בנושא החלומות רציתי לזכור אותם גם כי נהניתי מהם, גם כי הייתי סקרנית, וגם משום שהתלהבתי מהאפשרות שהחלומות מעניקים לנו להכיר טוב יותר את עצמנו. כיום אני יודעת שניתן לדון בחלומות בקבוצה ולהשתמש בהם כעוגן לתרגילים רוחניים, רגשיים ומחשבתיים שונים, ובכך להפוך אותם למגדלורים המתווים את צמיחתנו האישית.
 

טיפים שיעזרו לך לזכור את החלומות שלך

לאחר שברור לנו לשם מה אנחנו רוצים לזכור את החלומות שלנו ניתן לפנות לחלק החשוב – ללכת לישון.
לפני שהולכים לישון חשוב כמובן להניח מחברת ועט ליד המיטה. זהו אקט סימלי המאותת לתת-המודע שלנו שאנחנו 'רציניים'. מחברת ועט המונחים במיקום נוח יקלו עלינו גם את המאמץ לקום מיד ולרשום את החלום.
 
כששוכבים במיטה, לפני שנרדמים, ניתן לעשות מספר דברים כדי להעלות את הסיכוי שנזכור את החלומות שלנו. אפשר להזמין אותם: "חלומות, חלומות, בואו, בואו. אני מחכה." אפשר לבקש מן הלא-מודע שלנו שיעזור לנו לזכור את חלומות הלילה, אפשר לאחל לעצמנו שנזכור את החלומות שחלמנו, ומי שנמצא בקשר ממש טוב עם הלא-מודע שלו יכול אפילו לבקש ממנו לחלום על נושא מסויים.
 

הדרך הכי טובה לזכור חלומות: עי כתיבה של חלומות

הבעיה הקשה מכל היא שצריך מיד כאשר מתעוררים להתיישב ולכתוב את החלום!!! לא לחכות, לא להתמהמה, לא להניח שנזכור את החלום גם מאוחר יותר (אפילו שלפעמים זה קורה), ולא לוותר לעצמנו. לי דרושים עד היום הרבה כוח הרצון ונחישות כדי לקום – לפעמים גם באמצע הלילה, להדליק את האור ולרשום את החלום, אבל צעד זה מבטיח שנזכור את החלום בפירוט המירבי שניתן, ושנוכל אחר כך לחזור אליו מתי שנרצה.
 

נתונים נוספים שכדאי לזכור ולרשום לצורך פירוש החלום

ישנם מספר פרטים שחשוב לציין כאשר כותבים חלום.

  • חשוב לכתוב את התאריך שלו – משום שאולי שנתיים מאוחר יותר יתחשק לנו לעבור על מחברת החלומות שלנו?
  • חשוב גם לכתוב מה קרה באותו הזמן בערך. חומר זה מאפשר לנו לעתים להבין את התכנים אליהם מתייחס החלום, ובאופן שכזה גם הופכת מחברת החלומות למעין יומן חיים אישי.
  • בנוסף לעלילת החלום, חשוב גם לציין פרטים מיוחדים, כדוגמת צבעים, סמלים, משהו מפתיע שקרה או הופיע בחלום, וכד'.
  • ולבסוף, חשוב לכתוב אילו רגשות עורר בנו החלום. האם שמחנו? אולי התעוררנו בבהלה? חשוב גם לכתוב מה אנחנו חושבים על החלום. באחד החלומות הראשונים שזכרתי (התעוררתי באמצע הלילה במלון בג'איפור כדי לכתוב אותו) גיליתי להפתעתי שהלא-מודע שלי מסכים עם כמה רעיונות משוגעים ביותר שהיו לי באותה התקופה.

ואם עדיין לא הצלחת לגלות את המסרים מהתת מודע –תמיד אפשר לפנות אלי בלינק הזה
 
© מיכל רון, מאי 2003

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8