פתיחה בקלפי טארוט - שגם את יכולה לעשות

שלחי לחברה

פתיחה בקלפי טארוט – דוגמא בשבילך  

במאמר הקודם הראיתי איך לפרש טארוט לפי המבנה.
המאמר הזה מפרט את משמעות הטארוט הספציפיות בזמן הפתיחה בטארוט, ואת ה'סיפור' שהם יוצרות.

קלפי הטארוט מספרות לך סיפור 

כשאני מלמדת לפרש את הטארוט אני מלמדת גם לראות את התמונה הכללית – עי הבנת המבנה של הפתיחה בטארוט, וגם למצוא את הסיפור שהטארוט מספרות, תוך כדי הפתיחה בטארוט.
המאמר הזה נותן דוגמא להבנת הסיפור שנשזר עם הפתיחה בטארוט.  
הקלף הראשון של פתיחה בטארוט מדבר על 'הנושא'. בפתיחה הספציפית הזו הטארוט התייחסו ליחס של גילה אל הנושא – שבמקרה הזה היה הצלחה מקצועית וכסף. הקלף הראשון הצביע על כך ש'הכל בסדר', ורק צריך סבלנות. (7 מחומשים הפוכים)
הקלף השני של פתיחה בטארוט אומר מה מעכב בעדה – הפעם הזו – איך שהיא חושבת, איך שהיא מרגישה. (אס גביעים / חרבות)
הקלף של של פתיחה בטארוט מראה 'מה מתחת'. בפתיחה הזו הטארוט דיברו על טראומה שהיא עברה ושלא נפתרה (מוות). את פתרון הטראומה דחינו למועד מאוחר יותר, אך עצם העלאתה חזרה אל המודע וההכרה בחשיבותה ובהשפעה שיש לה על החיים כבר איפשר להתמודד איתה בצורה טובה יותר.
הקלף של של פתיחה בטארוט מספר 'מה היה'. הפתיחה בטארוט הראתה לנו שמדובר בשקרים – חוסר כנות עם עצמה ועם אחרים (7 חרבות). ראינו שבעצם חסר סולם ערכים ברור ומדוייק – במקום עירפול כלשהו שהיה שם קודם לכן. ראיית התמונה הברורה איפשרה לה גם לנשום טוב יותר, וגם להיות שלמה יותר עם איך שהיא חיה, למה שהיא שואפת, ועם איך שהיא מציגה את עצמה לעולם.
במיקום של הקלף של 'מה יהיה' (הקלף השישי בפתיחה בטארוט) עלה קלף שאני מאוד אוהבת – רואים בו נערה לבושה לבן וזר על ראשה גוחנת ומלטפת אריה. לקלף קוראים 'עוצמה'. הקלף הזה שייך לקבוצת הקלפים המסמלים את הגורל, ובאמת – למרות הנסיבות הלא קלות והעבר הלא פשוט, ובאופן לחלוטין לא מובן מאליו, אותה אשה הצליחה ומצליחה – בגדול. לפעמים, כמו שרואים, הפתיחה בטארוט לא רק מראה לנו דברים שלא היינו מודעים אליהם, ולא רק מציעה דרכי פתרון, אלא גם מעודדת אותנו (:
הקלף היה הפוך, מה שאמר לנו שכל ההצלחה אליה הגיעה עד כה עדיין לא היתה בגדר מימוש ה'גורל' שממתין ומצפה לה – עתיד של הצלחה ועוצמה גדולות אף יותר.
 

פתיחה קלאסית בקלפי טארות: קלפים 6-1

עד כה הפתיחה בטארוט סיפרה לנו שהיא אינה מממשת את הפוטנציאל שלה, שמחכה לה ומצוי ממש בכף ידה, משום שברמה הלא-מודעת היא מאמינה שלא מגיע לה – כי היא מבססת, לכאורה, את ההצלחה שלה על מוות (הטראומה) ועל שקרים.
האפשרות לסלוח ולעשות שלום עם העבר, לצד השתתת ההווה על בסיס חדש, אמין ויציב יכולים לפתוח לה את האפשרות להגשים את מה שבאה להגשים בעולם הזה.
זו דוגמא נוספת לכך שהפתיחה בטארוט יכולה להיות כלי טיפולי.
 

המשך פירוש הפתיחה בקלפי טארוט

פתיחה בטארוט מתחילה בשש הטארוט הראשונות, שיוצרות את ה'צלב' ב'פתיחה הקלטית', שהיא הפתיחה הקלאסית בקלפי הטארוט. פתיחה בטארוט ממשיכה לאחר מכן לעוד 4 טארוט, שמאפשרות לנו נקודת מבט נוספת.
הראשון מתוך אותה הרביעיה הוא הקלף המצביע על איך שהיא רואה את הדברים, שהוא הקלף השביעי בפתיחה בטארוט. בקלף הזה נראה אדם הפוסח על הסעיפים, מתלבט – דבר ששיקף את הקושי שלה להחליט מהי 'המציאות' – איך שהיא רואה את הדברים - חוויית החיים הפחות נעימה שהיא מרגישה וחווה, או המציאות ה'אמיתית', החיצונית, שם היא מצליחה ואהובה?
אחכ בא הקלף שמראה איך אחרים רואים אותנו – ובה אפשר היה לראות את האהבה שרוחשים לה האנשים סביבה, שמעריכים אותה ככל שהם רואים אותה צומחת ומתפתחת.
הקלף שמראה את מה שהיא רוצה ופוחדת ממנו הוא, למעשה, הקלף הראשון שעליו התחלתי לדבר איתה – משום שהוא מראה איזה אופק צר היא מאפשרת לעצמה. היא אדם גדול, שמאפשר לעצמו מעט מאוד. (5 מחומשים)
הדבר דומה לסיפור שקראתי אתמול, שם שופטת בית המשפט העליון לשעבר, דליה דורנר, סיפרה על כך שמעולם לא חשבה על התפתחות מקצועית מעבר לבית המשפט המחוזי – לא כשדיברה עם אחרים, ולא בינה לבין עצמה. האופק המקצועי שלה הוגבל על-ידה עצמה, וכך גם במקרה שלנו.
פירוש קלפי טארוט, לכן, פותחת בפנינו אופקים חדשים, ומראה לנו אפשרויות חדשות אפילו לפתור בעיות ישנות מאוד.
לאחר שראינו את הנושא בטארוט  והעלינו את הנושא למודעות, יכולנו להרחיב ולפתח באופן מכוון את האופק המקצועי שלה, כך שיאפשר לה לגדול עוד ועוד – באופן הזה הפתיחה בטארוט יכולה להוות גם קלף טיפולים, ממש תוך כדי ה'קריאה'.
הקלף האחרון בפתיחה בטארות: 'מה יהיה' הצביע שוב על הצורך לבטא את עצמה, לאהוב את עצמה ולהגשים את עצמה בעולם. (7 מוטות)
 

סיכום: לדעת מה לעשות עי פתיחה בטארוט

במאמר הזה ראינו איך פתיחה בטארוט היא בעצם סיפור שהולך ונגלה לנו – סיפור על אישה, על מה שעוצר אותה, על הסיבות למכשולים בחייה, על האפשרויות שעומדות בפניה, ועל הדרכים הקלות, הקצרות והמהירות שיש לה להגיע למקום טוב יותר.
הדרך לשם, שאותה משרטטת הפתיחה בטארוט, עוברת דרך מודעות לנושאים שאולי נראים לנו בהתחלה לא קשורים, הכרה בנושאים שאולי אנחנו מעדיפות להדחיק, ונקיטה באופני פעולה שאולי קצת מפחידים אותנו בהתחלה, אבל שבעצם כל החיים אנחנו רוצות להעז ולנקוט בהם.
פתיחה בטארוט יכולה לעזור לך בכל תחום בחיים שלך, ואני מזמינה ליצור איתי קשר ולגלות בעצמך עד כמה זה פשוט.
 
מוזמנת תמיד לפנות אלי לצורך פירוש קלפי טארוט בלינק הזה
©  מיכל רון, אוקטובר 2009 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8