איך פותרים חלום - כמה גישות לפתרון חלומות

שלחי לחברה

פתרון חלומות - היסטוריה ופיזיולוגיה

פירוש חלומות מהווה את אחת משיטות האבחון הנפוצות והעתיקות הידועות לנו. פירוש חלומות מוזכר כבר במקרא, וגם בכתבי הקודש של מצרים, מסופוטמיה והודו.
מבחינה פיזיולוגית, החלומות הינם ההד או הצל של פעולת העיבוד הרגשי המתרחשת במוח כשאנחנו ישנים. בזמן החלימה גלי המוח דומים לגלי המוח בזמן העירות, ומתלווים להם תנועות עיניים מהירות. לכן שנת חלום נקראת שנת REMRapid Eye Movement.
 

גישות שונות לפירוש חלומות 

יש גישות שונות של פירוש חלומות, וברור שלעולם יש גם יותר מפתרון אחד שהוא 'נכון' לגבי חלום מסויים. בפורום שניהלתי הצעתי פרשנות לחלומות של אנשים, ותכופות אנשים נוספים שהשתתפו בפורום היו מציעים עוד פירושים לחלום.
במאמר אחר שלי אני מפרטת שיטות של פירוש חלומות
 

פירוש חלומות לדוגמא - חלום על חתול

החלומות משקפים את מה שמתרחש בחיינו ברמה המודעת וברמה הלא-מודעת. פזית חלמה על שני חתולים, אחד כחול יפהפה, והשני 'חצי כחול'. היא סיפרה גם שיש להם חתול (לא כחול), שהם אינם נותנים לו לשחק בחברת התינוק בן שבעת החודשים. היא ציינה שהתינוק 'זוחל', וביקשה ממני לפרש לה את החלום.
בהתאם לטכניקת פירוש החלומות שלי, הצעתי לה לראות את החלום כשיקוף מן התת-מודע שלה, הרואה גם בחתול וגם בתינוק את אותו הדבר – כחול זה צבע שמתקשר לתינוקות, ובחלום החתול הוא כחול. כמו כן, גם החתול וגם התינוק הולכים על 4.
פירוש החלום מציע לה להפסיק את ההפרדה בין החתול לתינוק, כך שיוכלו לשחק ביחד ולהנות זה מחברתו של זה.
 

פירוש חלום של חולה סרטן

'רמזים' אלו מן הלא מודע יכולים להתייחס לרמה הפיזית, או הפסיכולוגית. חולה סרטן וויתר על הטיפול התרופתי ובחר לטפל בעצמו על-ידי שתיית גלונים של מים לאחר שראה את עצמו בחלום כספינה רחוקה מהחוף. לאחר מספר חודשים, כשחלם שהספינה כמעט טובעת מרוב מים הוא הפחית את כמויות המים ששתה, וגילה בבדיקה שהגידול נעלם.
 

פתרון חלומות לגבר שמחפש אהבה

חלומו של שרון מדגים 'רמזים' פסיכולוגיים – התנהגותיים. שרון סיפר בפורום על חלום בו מופיעה מסעדה, ועל השגות שהיו לו בחלום לגבי המחיר. פירוש החלום הזה מתייחס ל'מסעדה של החיים', בה ניתן להזמין את מה שרוצים, ואת חוסר נכונותו של שרון 'לשלם את המחיר' על הבחירות שעשה. חלום זה משתמש בתכנים מוכנים ומודעים – הליכה למסעדה עם חברים, כדי לרמז על הרגלים שמפריעים בחיים (תלונות) ומשאירים אותנו לבד.
פירוש חלומות במקרה הזה מאפשר לאותו הגבר לבחור באופן פעולה שונה בחייו.
 

למה כדאי לך ללמוד פתרון חלומות

פירוש החלומות מאפשר לנו ללמוד מן הרבדים הפחות מודעים באישיותנו ומהתת מודע.
יתרונה של שיטה זו ניכרים לעין – היא זמינה לכל אדם ואדם, זולה ביותר, מתייחסת אלינו באופן אישי, ישיר ומשתנה בהתאם לכל סיבוב, פיתול, עליה או ירידה בחיינו,
ויכולה להפוך את החיים שלנו - הבריאות שלנו, הזוגיות שלנו, או את הקשר לילדים שלנו, להרבה הרבה יותר טובים.
 
רוצה שאפתור גם את החלום שלך?
פירוש חלומות
 
©  מיכל רון, אוגוסט 2004

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8