פתרון חלומות לפי הפסיכולוגיה

שלחי לחברה

אם את מחפשת מישהי עם תואר בפסיכולוגיה שתעזור לך בפירוש חלום, אשמח לעזור לך. אפשר להשיג אותי בטלפון  1901-729-735 (השיחה כרוכה בתשלום), או ליצור איתי קשר דרך הלינק הזה.

פתרון חלומות לפי הפסיכולוגיה

הפסיכולוגיה מציעה מספר שיטות לפירוש חלומות.
פרויד, אבי הפסיכולוגיה המודרנית, חשב שהחלום והסמלים בחיים משקפים קונפליקטים לא מודעים בעלי תוכן שעיקרו מיני. לפי גישה כזו נחש יובן כסמל פאלי.
בפסיכולוגיה המודרנית יש תפיסה פתוחה יותר לפתרון חלומות, המאפשרת שיטות שונות להבנת חלומות, תוך התחשבות בתוכן החלום, באופיו, במצב בחיים בו נתון האדם שחלם אותו, כך, שאותו הסמל יכול להתייחס לדברים שונים בחלומותיהם של אנשים שונים.
בחלומו של זואולוג העוסק בנחשים מתייחס אולי נחש המופיע בחלום לנושא כלשהו בחיי היומיום שלו, ומעורר תחושות של סקרנות ושל עניין. בחלומו של אדם אחר יכול אותו הנחש לרמוז לדבר מה מפחיד, מאיים ומסוכן, בעוד שבחלומו של אדם דתי, המוצא משמעות דתית ומוסרית בסיפור גן העדן, אדם, חווה והנחש, יכול הנחש לסמל דבר מה 'אסור' מבחינה דתית שאותו אדם מעוניין לעשות. 
 

פירוש סמלים בחלום לפי הפסיכולוגיה

מבין השיטות של פתרון חלומות, המוכרת ביותר אולי הינה 'שיטת הסמלים' בחלום.
לדוגמא: ורד סיפרה על חלום עם צבים בחצר ביתה של סבתא. אני הייתי סבורה שהצבים מסמלים אריכות ימים, תבונה ומתינות, ושבאופן זה הם מאפיינים את הסבתא, לפחות בעיניה של ורד. אבל אולי ורד עומדת לנסוע לאיי הגלפגוס, וחולמת לראות שם את צבי הענק – ואז החלום מתייחס דווקא לנסיעה? או שאולי ורד מחכה בקוצר רוח למשהו שיקרה, והצב בא להציע לה להאט את הקצב? או ללכת 'על בטוח'?
גם כשמפרשים סמלים בחלום לפי הפסיכולוגיה צריך לזכור שאצל כל אדם יכולה משמעותם של הסמלים להשתנות, ולכן עדיף לא להתבסס יותר מדי על השיטה הזו לפתרון חלומות. אני, לפחות, נוהגת לוודא אם האופן בו אני מבינה את הסמל מקביל לאופן בו מבינה אותו החולמת.
 

פירוש חלום לפי הפסיכולוגיה הקוגניטיבית / טיפול ב CBT

פירוש חלומות לפי הפסיכולוגיה הקוגניטיבית גורס שכל אחד ואחת מן הדמויות או החפצים המופיעים בחלום מייצגים אותנו עצמנו. לדוגמא: אוטו ישן שמסתובב סביב עצמו בחלומה של ללי מהפורום מתייחס אליה – כשהיא תקועה בדברים ישנים מן העבר, ו'מסתובבת סביב עצמה'. באותו חלום עצמו מופיע גבר מוכה, שאף אותו ניתן להבין כמשקף היבט אחר שלה, ומשקף, למשל, זכרונות עבר של אלימות או פחד מאלימות.
 

פתרון חלומות כשער למודעות עצמית לפי הפסיכולוגיה של התת-מודע

אני משתמשת בפתרון חלומות כדרך של פיתוח מודעות עצמית, תקשור ותקשורת עם הלא-מודע. פתרון החלומות יכול לשמש קרש קפיצה לתרגילי טיפול, ריפוי או התפתחות – כמו שמודגם, למשל, בספר 'המדריך לחלומות ילדים' של ד"ר פאם ספר, שתירגמתי עבור הוצאת מודן.
החלומות נותנים לנו מידע שאולי אינו נגיש עבורינו במצב מודעות אחר, מידע ממקור רוחני גבוה שיכול לעזור לנו לקבל החלטות טובות יותר עבור החיים שלנו.
 

סיכום: מה הפסיכולוגיה תורמת לפירוש חלומות

פירוש חלומות, כמו הפסיכולוגיה, הוא שער למודעות עצמית, שמאפשרת חיים טובים יותר ומאושרים יותר.
החלומות שאנו פותרים מתייחסים בדרך כלל לנושאים המעסיקים אותנו במודע או שלא במודע, ובאמצעות התחושות שמעוררים החלומות הלא מודע רומז לנו כיצד להתייחס לדאגות ישנות, למריבות חדשות, או לאתגרים חדשים בחיינו.
 
אם את רוצה שנפתור ביחד את החלום שלך, ואת רוצה שאוסיף את הזוית הפסיכולוגית – צלצלי אלי עכשיו למספר  1901-729-735  (שיחה בתשלום)
או צרי איתי קשר דרך הלינק הזה.
 
© מיכל רון, אוגוסט 2004

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8